Novinky

Sleduj čo sa u nás deje, na čom pracujeme a s čím ti môžeme pomôcť

Ako sa predať? Marketing a mimovládky

17.05.2020

Snažíme sa. Plníme facebookové stránky, instagramy, píšeme o našich aktivitách aj o všetkom inom možnom. Máme svoje weby, vydávame publikácie, plagáty, píšeme pozvánky, informujeme. Ako to, že je náš marketing slabý a naša poznateľnosť nízka? Odpoveď asi pozná každý, kto pracuje v neziskovom sektore: chýbajú nám na to prostriedky a ľudia. Pohybujeme sa v medziach oprávnených nákladov a marketing nebýva významnou položkou v našich rozpočtoch. A to, že ak sa to má robiť poriadne, treba minimálne vybudovať pevný základ, na ktorom sa dá stavať, sme sa naučili na školení s Luckou Jakubíkovou, marketérkou a PR konzultantkou. Bolo to jedno z našich online školení, ktoré sa nám podarilo zrealizovať aj počas nepriaznivej epidemiologickej situácie.

Pracujeme s hodnotami, vzdelávame, pomáhame, máme čo ponúknuť. No často máme pocit, že dobré sa predsa chváli samo. Sú to pre nás prirodzené veci, sú súčasťou našich životov. Kde končí osobný život a kde začína naša práca? Veľké korporácie, vyrábajúce spotrebný tovar, si idey a hodnoty musia vymýšľať, aby vytvorili príbeh, ktorý predáva. My ich máme. Tak prečo to nevyužiť? Ale - ako to využiť?

Dve online školenia nám ukázali cestu, ktorou by sme sa mali vydať. Že funguje len to, čo je autentické a odtiahnuť o kúsok záves, ktorý zahaľuje „územie za pódiom“, nás posúva bližšie k ľuďom.  Nie je jedno, komu sa prihovárame, svoju cieľovú skupinu musíme skúmať a vyberať pre ňu špeciálne aktivity. Na tom, aké signály svojou komunikáciou vysielame, môžeme stavať celé marketingové kampane. Lucka nám dala niekoľko výborných tipov, ako si nastaviť fundraising, ako oslovovať médiá a na čo reagujú potenciálni sponzori. Toľko užitočných informácií predsa nemôžeme nechať len tak ležať ľadom!

Marketing je veda, je to psychológia. Vidíme v ňom však obrovský potenciál, sme predsa Informačné centrá mladých! Už počas školenia sme sa rozhodli ísť na tejto ceste ešte ďalej a krok po kroku si naplánovať komunikačnú stratégiu v našich organizáciách. Tešíme sa, aj na ďalšie stretnutie s Luckou Jakubíkovou, ktorej skúsenosti z marketingu v treťom sektore nám pomohli vidieť našu prácu inak.


„Projekt ‘Moderné informačné a poradenské služby pre mladých’ je podporený z programu ACF - Slovakia, ktorý je financovaný z Finančného mechanizmu EHP 2014-2021. Správcom programu je Nadácia Ekopolis v partnerstve s Nadáciou otvorenej spoločnosti Bratislava a Karpatskou nadáciou“

.

obrazok

obrazok

Späť na novinky

Dobré informácie

hľadaj aj na sociálnych sieťach